عکس مرگ و فیلم مردن خلخالی | مرگ وحشتناک خلخالی در اواخر عمر

فیلم مردن خلخالی : خلخالی چگونه فوت کرد : عکس مرگ خلخالی : خلخالی در بیمارستان : خلخالی چگونه مرد : خلخالی در اواخر عمر : جنایت های خلخالی : مرگ وحشتناک خلخالی : کرم زدن خلخالی :

روزنامه ‌گاردین در تاریخ اول دسامبر ۲۰۰۳ در ستون «متوفیات» خود می‌نویسد: «مرگ آیت‌الله صادق خلخالی در ۷۷ سالگی یادآور خاطراتی است که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت. او قاضی اعدام لقب گرفته بود و از سال ۱۹۷۹ تبدیل به یکه‌تاز این میدان شد و اولین گام‌ها را از پشت‌بام مدرسه‌ای برداشت که بنیانگذار انقلاب در آنجا بود.»

در سال ۱۹۸۲ آیت‌الله خمینی فرمان هشت ماده‌ای را صادر کرد که جلوی اعدام‌ها و احکام‌های خشونت‌آمیز بی‌رویه و زیر پا گذاشتن حریم خصوصی مردم را بگیرد. اما میراث خلخالی‌‌ همان محاکم اسلامی بود که دیگر کار خودش را کرده بود. او دیگر قدرت سابق را نداشت، سال ۱۹۸۴ به عنوان نماینده مردم قم به مجلس شورای اسلامی ایران راه یافت و کمی بعد یعنی در سال ۱۹۸۹ و همزمان با درگذشت بنیانگذار انقلاب دوباره به چهره‌های تاثیرگذار انقلاب ایران نزدیک شد. او شاید می‌خواست به روزهای اوجش در ابتدای انقلاب بازگردد اما هرگز نتوانست، حتی درست زمانی که تصمیم گرفت از موج اصلاح‌طلبی حمایت کند. او در انزوای سیاسی مطلق فوت کرد.»

برای دانلود روی عکس کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
10 ماه قبل

اخر با کرم انداختن بدنش از قدرت کنار کشید که فکرشو نمیکرد

کوروش بزرگ
5 ماه قبل

دنیا دار مکافات است امیدوارم درس عبرتی برای سایر ظالمین و حاکمان فعلی یاشد.

error: Content is protected !!