خاطرات دوران عقد بدون سانسور نی نی سایت (18+)

در سال 2011، یک نظرسنجی منتشر شد که نشان داد چگونه بیش از 80٪ از مسیحیان خود ادعایی به اندازه همسالان غیر مسیحی خود از نظر جنسی فعال هستند. اما با وجود اینکه مسیحیان امروز بیش از هر زمان دیگری رابطه جنسی دارند، من فکر نمی‌کنم که از شریکی به شریک دیگر بخوابند. بلکه با دوست پسر/دوست دخترشان که با او رابطه متعهدانه دارند می خوابند.

و آیا این خیلی بد است؟ به هر حال، اکثر مسیحیان تمام نیت این را دارند که با شخصی که قرار است ازدواج کنند. بنابراین در حالی که داشتن رابطه جنسی با چندین شریک ممکن است اشتباه باشد، خوابیدن با کسی که قصد دارید زندگی را با او به اشتراک بگذارید چه ضرری دارد؟ منظورم این است که به نظر می رسد بسیاری از زوج های مسیحی دیگر وجود دارند که قبل از ازدواج با هم می خوابیدند و به نظر خوب می رسند.

در واقع، کجا کتاب مقدس حتی رابطه جنسی قبل از ازدواج را ممنوع کرده است؟ آیا خوابیدن با کسی قبل از ازدواج مزایایی ندارد؟ آیا پیوندی که با یکدیگر دارید تقویت نمی کند و به شما کمک نمی کند که بدانید آیا این شخص واقعاً برای شما “یک” است؟ آیا این واقعا ضرری دارد؟

متأسفانه، من فکر می کنم وجود دارد، اما بیشتر زوج های دوستیابی فقط از آن بی اطلاع هستند. بگذار توضیح بدهم.

چالش انتظار

اول از همه، می‌دانم که چرا مسیحیان برای صبر کردن تلاش می‌کنند. در واقع، من فکر می‌کنم مسیحیان امروزی سخت‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ انتظار دارند. چرا؟ خوب، فرهنگ مدرن ما یک فیلمنامه قانع کننده برای زوج های قرار نوشته است که باید از آنها پیروی کنند. هر فیلمی را تماشا کنید و آن را خواهید دید: یک زن و شوهر دور هم جمع می‌شوند، عاشق می‌شوند و سپس با هم می‌خوابند تا بیانگر آن عشق باشد.

از زمانی که ما این روایت را پذیرفتیم، رابطه جنسی قبل از ازدواج بیش از هر زمان دیگری از نظر اجتماعی قابل قبول تر شده است. ببینید، برای اینکه هر رفتاری به عنوان یک هنجار پذیرفته شود، جامعه باید «قابلیت پذیری» آن رفتار را تقویت کند. به عنوان مثال، در دهه 90، افراد هرگز شلوار جین تنگ نمی پوشیدند. اما الان همیشه آنها را می پوشند. چرا؟ چون همه آنها را می پوشند. از نظر اجتماعی قابل قبول شد.

امروز در رابطه با رابطه جنسی قبل از ازدواج نیز همین اتفاق افتاده است. از آنجایی که همه این کار را انجام می دهند، اکنون از نظر اجتماعی قابل قبول است. در واقع، نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج تقریباً خنده دار است (همانطور که در فیلم باکره 40 ساله در سال 2005 به تصویر کشیده شد).

اما شاید دلیل اصلی اینکه مسیحیان دیگر منتظر رابطه جنسی نیستند این باشد که باید بیشتر از همیشه منتظر بمانند. در دنیای باستان مردم در نوجوانی ازدواج می کردند، بنابراین مجبور نبودند برای مدت طولانی عفیف بمانند. اما حالا؟ زوج ها خیلی دیرتر به هم می پیوندند. بنابراین اکنون مسیحیان باید حدود 15 سال وسوسه را تحمل کنند و کاملاً صادقانه بگویم، بسیاری این کار را بسیار دشوار می دانند.

رابطه جنسی قبل از ازدواج چگونه به شما آسیب می رساند

با توجه به این عوامل جامعه شناختی، قابل درک است که چرا مسیحیان مجرد با شریک زندگی خود می خوابند – به خصوص اگر قصد ازدواج دارند. اما همانطور که در بالا ذکر کردم، این بیشتر از آنچه جوانان تصور می کنند مضر است. در اینجا دلیل آن است:

1. رابطه جنسی در واقع رابطه را ضعیف می کند
مارک رگنروس و جرمی اوکر، جامعه شناسان، در کتاب مهم خود یعنی سکس پیش از ازدواج در آمریکا، استدلال می کنند که هیچ مدرکی مبنی بر تقویت رابطه رابطه جنسی وجود ندارد. در واقع به نظر می رسد رابطه جنسی آن را ضعیف می کند. از نظر آماری، آن‌ها نشان می‌دهند که چگونه زوج‌هایی که با هم می‌خوابند بیشتر از آنهایی که خودداری می‌کنند، از هم جدا می‌شوند.

از تجربه شخصی من هم متوجه این موضوع شدم. زوج‌های مسیحی که از نظر جنسی صمیمی هستند، بیشتر با هم دعوا می‌کنند، بی‌تفاوت می‌شوند و به‌طور ناسالم به یکدیگر وابسته می‌شوند. چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، به نظر می رسد رابطه جنسی تقریباً یک رابطه دوستی را به چیزی تبدیل می کند که آماده نیست. این به این دلیل است که در رابطه جنسی قدرت وجود دارد – و روابط مجرد قادر به مدیریت آن نیستند.

2. جدایی شما بسیار دردناک تر خواهد بود
در فیلم آسمان وانیلی، شخصیت کامرون دیاز وقتی به شریک جنسی خود توضیح می‌دهد که «آیا نمی‌دانی که وقتی با کسی می‌خوابی، بدنت قول می‌دهد چه بکنی یا نه، چیزی روشن‌تر می‌گوید؟» کاملا درست میگه قدرتی در رابطه جنسی وجود دارد که شما را بسیار بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید به کسی متعهد می‌کند.

و به همین دلیل است که مسیحیانی که با هم می‌خوابند اما در نهایت با هم نمی‌مانند، برای غلبه بر آن زمان بسیار دشوارتری دارند. این به این دلیل است که آنها به گونه ای با هم پیوند خورده اند که فقط زوج های متاهل قرار است با هم پیوند برقرار کنند. و بنابراین جدایی در نهایت بیشتر شبیه به قطع عضو است تا جدایی.

3. دیدگاه شما نسبت به رابطه جنسی تحریف خواهد شد
رابطه جنسی قبل از ازدواج با رابطه جنسی بعد از ازدواج متفاوت است. وقتی قبل از ازدواج رابطه جنسی دارید، اغلب مملو از اشتیاق و هیجان است. با این حال، این احساسات زودگذر و فاقد عمق هستند. و رابطه جنسی این نیست. همانطور که نویسنده لورن وینر می نویسد، «[سکس] بین دو نفر که ازدواج نکرده اند، تنها تقلید تحریف شده از جنسیت است، زیرا استراحتگاه وایلدرنس لج والت دیزنی تنها شبیه سازی از بیابان واقعی است.»

رابطه جنسی زناشویی بسیار متفاوت است. دست و پا چلفتی است ناجور است مایوس کننده است. راضی کننده است آرامش بخش است این زندگی واقعی است. اما اگر اشتهای جنسی خود را فقط با یک تقلید تحریف شده از رابطه جنسی اشباع کنید، درک واقعی چیزها برای شما دشوارتر خواهد بود.

4. کتاب مقدس در واقع علیه رابطه جنسی قبل از ازدواج صحبت می کند
برخی از مسیحیان استدلال می کنند که هیچ قسمتی از کتاب مقدس به طور خاص در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج صحبت نمی کند. اما این فقط درست نیست. رایج‌ترین کلمه‌ای که کتاب مقدس در رابطه با زنا به کار می‌برد، پورنیا است، که عبارتی همه‌گیر برای هرگونه سوء رفتار جنسی خارج از ازدواج است. و کتاب مقدس مکرراً در برابر این سخن می گوید (مثلاً اول قرنتیان 6: 18-20؛ اول تسالونیکیان 4: 3-5؛ غلاطیان 5: 19-20) و به ما می گوید که از آن فرار کنیم.

چرا؟ خوب، رابطه جنسی در ابتدا طوری طراحی شده بود که فقط در عهد ازدواج انجام شود (پیدایش 2:24-25). این به این دلیل است که خدا می‌دانست که فقط رابطه با این نوع تعهد می‌تواند قدرت جنسی را کنترل کند. بنابراین استفاده از رابطه جنسی در هر زمینه دیگری نه تنها به معنای سوء استفاده از آن نیست، بلکه درک نادرست از آن است.

5. قلب شما سفت خواهد شد
کتاب مقدس هر چیزی را که بر خلاف طرح خدا باشد به عنوان «گناه» توصیف می‌کند – و یکی از چیزهایی که گناه همیشه باعث می‌شود قلب سخت باشد (اول تیموتائوس 4: 2). بنابراین حتی اگر هنگام خوابیدن با شریک زندگی خود هیچ پیامدهای رابطه ای را مشاهده نکنید، همیشه پیامدهای درونی در روح شما وجود خواهد داشت.

و در اعماق درون، مسیحیان این را می دانند. زوج‌هایی که قرار ملاقات می‌گذارند، اغلب بعد از رابطه جنسی احساس می‌کنند که به آرامی در درون خود می‌میرند. آنها از خدا دورتر هستند و انگیزه کمتری برای خدمت به او دارند. پس آهسته اما مطمئناً نسبت به او بی حس می شوند.

چرا مسیحیان نیاز به مبارزه دارند

گاهی اوقات احساس می‌کنم که کشیش‌ها از مبارزه با همه‌گیری رابطه جنسی قبل از ازدواج که کلیساهای ما را آزار می‌دهد دست کشیده‌اند. ما می دانیم که زوج های قرار ملاقات در کلیسای ما در حال داشتن رابطه جنسی هستند. از این گذشته، ما همیشه تصاویری از آنها در حال تعطیلات با هم می بینیم. آیا واقعا آنقدر ساده لوح هستیم که فکر کنیم آنها در اتاق های جداگانه هتل می خوابند؟ اما ما به ندرت به این موضوع می پردازیم.

اما ما باید با این مبارزه کنیم. حتی اگر فرهنگ اشباع شده جنسی ما مقابله با آن را دشوارتر از همیشه می کند، اما به طور همزمان صحبت در مورد آن را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند. همانطور که یکی از مورخین می گوید: “پاک بودن جنسی همیشه از ویژگی های جامعه مسیحی بود.” چرا؟ زیرا زیاده‌روی جنسی همیشه مشخصه رفتار بت پرستانه بود.

اما مسیحیان اعتراف می کنند که به همان اندازه که سکس عالی است، عیسی حتی بزرگتر است. هر چه از شرکای جنسی خواهان صمیمیت باشیم، از طریق صمیمیت با او چیز بهتری پیدا می کنیم. این همان چیزی است که وقتی زندگی جنسی ما متفاوت از بقیه دنیا به نظر می رسد، با جهان ارتباط برقرار می کنیم. ما نشان می دهیم که چیز بهتری داریم.

یادداشت سردبیر: این مقاله از وبلاگ توماس هوانگ تهیه شده و در ابتدا در 24 ژوئیه 2017 ارسال شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!