لیست خودرو های طرح یکپارچه خردادماه ۱۴۰۳ + جزئیات

photo4772732669 1

قیمت خودرو طرح یکپارچه خردادماه 1402

جدول قیمت خودرو ها در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو خردادماه 1402 برای خریداران ماشین اعلام رسمی شد.

در آخرین اعلام این موضوع، تیگو 8 PRO PREMIUM با اختلاف قیمت 690 میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار بیشترین سود را از نظر ریالی نصیب خریداران خواهد کرد.
اما محاسبات درصدی حاکی از این است که ساینا S با ثبت اختلاف 53.5 درصدی بیشترین سود را از لحاظ درصدی نصیب خود کرده است.

نکته مهم: تنها در صورتی می توانید از طرح مالیات بر عایدی سرمایه طرح یکپارچه معاف شوید، که خودروی خود را بعد از 3 سال به فروش برسانید.

جدیدترین قیمت انواع فیدلیتی در بازار

قیمت فیدلیتی پنج نفره مدل ۱۴۰۱ در بازار با کاهش ۱۸۰ میلیونی ۲ میلیارد تومان شد. فیدلتی پنج نفره مدل ۱۴۰۰ نیز با افت ۱۵۰ میلیون تومانی به ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت فیدلتی هفت نفره مدل ۱۴۰۱ در بازار با کاهش ۲۲۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان معامله می شود.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در دو هفته گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روزها روند نزولی به خود گرفته بود. البته در این میان باید به این نکته توجه کرد که این کاهش قیمت، بازار را در وضعیت رکودی قرار داد و سطح معاملات به صفر رسید.

کارشناسان معتقدند مردم سرمایه‌های خود را از بازار خودرو خارج کرده‌اند و به دنبال بازار امن‌تری برای سرمایه‌گذاری می‌گردند. البته این رکود را می‌توان ناشی از کشمکش شورای رقابت و خودروسازان خصوصی بر سر قیمت‌ جدید خودروهای مونتاژی دانست. این اقدام بازار را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

کارشناسان معتقدند که روند نزولی بازار موقت است و در ماه‌های آینده با توجه به تورم 50 درصدی حاکم بر کشور قیمت خودرو مجدداً به روند صعودی گذشته خود باز می‌گردد.

 

photo4514625715

 

برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در ابهام

️اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه‌های خودرو سال ۱۴۰۲ کشور در حالی به پایان رسید که با توجه به شایعات و حواشی پیش آمده، اصل برگزاری نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب در ابهام قرار گرفته است.
در این میان، به نظر می رسد نمایشگاه خودروی شهر آفتاب قرار نیست روی خوش به خودروسازان به خصوص بخش خصوصی نشان بدهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!