چگونه چشم سوم خود را باز کنیم + آموزش باز کردن چاکرا

1

چگونه چشم سوم خود را باز کنیم + آموزش باز کردن چاکراها

 

چشم سوم یا چاکرای ششم در مرکز پیشانی بین ابروها قرار دارد. با شهود، آگاهی معنوی و آگاهی بالاتر همراه است. در بسیاری از سنت های معنوی، چشم سوم دروازه ای به قلمروهای درونی و سطوح بالاتر آگاهی در نظر گرفته می شود.

فعال کردن چشم سوم اغلب با تمرینات مدیتیشن، تجسم و تمرکز همراه است. اعتقاد بر این است که وقتی چشم سوم باز می شود، فرد می تواند درون خود و دنیای اطراف خود را بهتر درک کند و به درک عمیق تری از واقعیت منجر شود.

با این حال، مهم است که با ذهنی باز به این مفهوم نزدیک شوید و از یک معلم معنوی یا پزشک معتمد راهنمایی بجویید.

آیا میخواهید با این مفهوم بیشتر آشنا شوید؟

پس با جالب نیوز همراه شوید.

چشم سوم (که به آن چشم ذهن یا چشم داخلی نیز گفته می‌شود) یک مفهوم عرفانی و باطنی از یک چشم نامرئی است که معمولاً به صورت واقع شده در پیشانی انسان به تصویر کشیده می‌شود و ادراکی فراتر از دید معمولی می‌دهد. چشم سوم در فرهنگ باستانی هند، «آجنا» یا «چاکرای سوم» خوانده می‌شود که ششمین چاکرای اصلی در بدن، بر طبق آئین هندو است. آجنا به ادعای آیین هندو قسمتی از مغز است که می‌توان از طریق فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا و سایر فعالیت‌های روانی آن را قوی‌تر ساخت؛ همان‌طور که یک عضله را می‌توان قوی‌تر ساخت. در آئین هندو این چاکرا، نشان‌دهنده ذهن ناخودآگاه است و ارتباط مستقیمی با «برهمن» دارد. درحالی که یک انسان با دو چشم قادر است دنیای فیزیکی را ببیند، به عقیده پیروان هندوئیسم چشم سوم، قدرت دیدن آینده را هم به انسان می‌دهد. این گروه معتقدند که چاکرای چشم سوم به بینش انسان‌ها متصل است و به آن‌ها توانایی ارتباط با دنیا را می‌دهد و کمک می‌کند که از گذشته و آینده پیام دریافت کنند.

چشم سوم با شهود، بینش معنوی و آگاهی بالاتر مرتبط است. برخی از مردم معتقدند که فعال کردن چشم سوم می تواند به آنها کمک کند تا درون خود و دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند و به درک عمیق تری از واقعیت منجر شود. راه‌های زیادی برای استفاده از قدرت چشم سوم وجود دارد، از جمله مدیتیشن، تجسم‌سازی و تمرین‌های تمرکز. برخی از افراد از مراقبه چشم سوم برای تقویت شهود خود و به دست آوردن بینش در زندگی شخصی خود استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای کاوش معنوی و ارتباط با قلمروهای بالاتر استفاده می کنند.

برخی از تمرین‌کنندگان یوگا و سایر تمرین‌های معنوی نیز از چشم سوم برای رسیدن به حالت آرامش عمیق و آرامش درونی استفاده می‌کنند.

اولین بار چه کسانی چشم سوم را کشف کردند؟

تمدن سومر در بین النهرین، یکی از کهن‌ترین تمدن‌های بشری است که در حاشیه رود‌های دجله و فرات-در خاک کشور عراق امروزی- و در حدود ۵ تا ۴ هزار سال پیش از میلاد مسیح شکل گرفت. به باور بسیاری از کارشناسان، سومریان جزو اولین پیشگامان ایجاد فرهنگ شهری و تمدن هستند و گویا نخستین تمدن آن‌ها در هزاره چهارم پیش از میلاد در «اوروک» ایجاد شد. جالب توجه آن است که این پیشگامان مدنیت به خدایانی باور داشتند که اغلب آن‌ها با میوه کاجی در دست به تصویر کشیده شده اند. این خدایان در تقسیم بند‌های الهی سومریان جزو گروه خدایان «آنوناکی» به شمار می‌روند که به معنای فرزندان خدای «آنو» (خدای آسمان) است.

1 1

برای باز کردن چشم ســـــوم چه کار کنیم؟

۱. ماساژ دادن: ابتدا انگشت اشاره خود را بگیرید و سپس در خلاف عقربه‌های ساعت به دور چشم سوم خود بچرخانید. این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید. با این کار چشم سوم شما بیدار خواهد شد و احساس‌هایی خواهید داشت. سپس چشمان خود را ببندید و یک کره‌ی چشم را در وسط دو چشم خود تجسم کنید. سپس با استفاده از آن چشم به بالا و پایین، چپ و راست نگاه کنید و سپس چرخش از پایین به بالا و بالا به پایین را انجام دهید و سپس با آن چشم چند پلک بزنید. بعد از اینکار احساساتی در ناحیه وسط ابروهایتان ایجاد میشود که به معنی تحریک چشم سوم شما است. این تمرین را به مدت چند هفته انجام دهید تا به مرور زمان قدرت چشم سوم خود را افزایش دهید و قدرت‌های عجیبی به دست بیاورید.

۲. دم و بازدم: این تکنیک باید در یک مکان بسیار آرام و ساکت انجام شود. نفس عمیق بکشید تا احساس تغییر یافته‌ای مثل خلسه را به وجود بیاورید. ابتدا به مدت ۴ ثانیه از سوراخ‌های بینی نفس بکشید و سپس ۷ ثانیه نفس خود را نگه دارید و بعد به مدت ۸ ثانیه هوارا از طریق دهانتان بیرون دهید. هنگام انجام این کار حتما زبانتان را پشت دندانهایتان قرار دهید. هنگامی که به آرامش روحی رسیدید به چشم سوم خود نگاه کنید. حتما تغییری احساس خواهید کرد. این تمرین را در ابتدا ۲ دقیقه در روز انجام دهید و سپس و به مرور زمان آن را افزایش دهید.

۳. مدیتیشن: استفاده از روش مراقبه EMDR از مدت‌ها پیش برای رفع اختلالاتی مثل افسردگی و اضطراب به کار میرفته است و امروزه نیز از جمله روش‌هایی است که برای باز کردن چشم سوم یا همان آجنا استفاده می‌شود. این روش برای افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند بسیار آسان خواهد بود و می‌تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد.

۴. رنگ بنفش و آبی: رنگ چاکرای ششم ترکیبی از آبی و بنفش است که که رنگی نیلی را به وجود می‌آورد. شما باید با افزودن این رنگ‌ها به محیط زندگی خود، چشم ششم خود را تقویت کنید و به مرور زمان باعث فعال کردن چشم سوم خود شوید. به عنوان مثال میتوانید لباس خود را از رنگ بنفش تشکیل دهید و از جواهراتی مثل گردنبند و دستنبند به رنگ آبی استفاده نمایید.

۵. تمرکز بر امواج مغز: به طور مستمر روی امواج‌های مغزی خود مثل آلفا و تتا تمرین کنید و سعی کنید که آنهارا حفظ نمایید. با این کار بخش‌های مختلف مغز شما تقویت میشود و میتواند باعث باز کردن چشم سوم شما شود. این روش نیز بهتر است در حضور یک استاد چشم سوم انجام شود.

۶. رایحه‌های خوش بو: یکی دیگر از راه‌هایی که برای باز کردن چشم سوم مفید است، پر کردن خانه و محل زندگی تان از بو‌های معطر و خوشبو است. سعی کنید همیشه وسایل و لباس‌ها و حتی بدن خودتان را با استفاده از روغن‌های معطر خوش بو نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از روغن‌ها و عطر‌های زیر استفاده کنید: میتوانید از صندل استفاده نمایید، استفاده از بابونه رومی یا آلمانی بسیار عالی است، گریپ فروت نیز میتواند به شما کمک شایانی نماید، از جوز هندی نیز میتوانید استفاده کنید.

۷. میوه و سبزیجات: در برنامه غذایی روزانه خود، میوه‌ها و سبزیجات به رنگ آبی و بنفش را بیفزایید تا باعث تثویت چاکرای ششم خود شوید و چشم سوم خود را تقویت کنید. استفاده از آب میوه‌هایی مثل آب انگور یا بلک بری میتواند بسیار برای شما مناسب باشد. همچنین بلوبری، بلک بری، بادمجان و چغندر هم در این زمینه بسیار مفید هستند.

۸. یوگا: این ورزش بی نظیر میتواند در فعال کردن چشم سوم شما نیز مفید باشد! در این ورزش حرکاتی انجام می‌شود که برای باز کردن چشم سوم بسیار خوب است مثل: تنفس، تمرکز و حرکت بدنی.

 

آیا شما نیز بدنبال باز کردن چشم سوم خود هستید؟ امیدواریم از این مطلب بیشترین استفاده را کرده باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!