عید قربان ۱۴۰۳ چه روزی است؟

Capture 5

عید قربان یکی از مهم ترین اعیاد ما شعیان است.تاریخ دقیق و روز این عید مبارک و سعید جمعه 8 تیر 1402 می باشد که تعطیل رسمی نیز هست.

 

تاریخ دقیق عید قربان 1402

عید قربان روز جمعه 8 تیر 1402 است.

عید قربان یا عید الاضحی، یکی از مهم‌ترین رویدادهای دینی و فرهنگی در اسلام است که به مناسبت فرارسیدن این عید، مردم ایران و سراسر جهان، مراسم‌ها و آیین‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. این عید در ماه ذی‌الحجه، آخرین ماه قمری، برگزار می‌شود و برای مسلمانان به مناسبت ذکریا و قربانی کردن پیامبر اسلام، محمد (ص) است.

در این روز، مسلمانان به یاد داشتن قربانی کردن پیامبر اسلام، با خیراندیشی و بخشش‌طلبی، به سوی خداوند متعال پیش می‌روند. در مراسم عید قربان، گوسفند یا سایر دام‌هایی که برای قربانی مناسب هستند، به نام خدا قربانی می‌شوند و گوشت آن‌ها در میان مردم توزیع می‌شود. همچنین، در این روز، مردم به همدیگر هدیه می‌دهند و با هم جشن می‌گیرند.

 

مراسم عید قربان

 

مراسم عید قربان در ایران و سراسر جهان، به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شود. در برخی مناطق، مردم به جشن های محلی و سنتی می‌روند و در برخی دیگر، به مراکز شهری و مساجد می‌رودند تا در مراسم جمعی شرکت کنند. همچنین، در برخی کشورها، به مناسبت عید قربان، تعطیلات رسمی برگزار می‌شود و مردم این فرصت را برای سفر و تفریح بهره می‌برند.

در کل، عید قربان یکی از رویدادهای مهم و مانعی است که نشان دهنده وحدت و همدلی مردم در جامعه اسلامی است و همچنین به مناسبت بخشش و بخشندگی به دیگران است.

عید قربان یا عید الأضحی، یکی از مهمترین رویدادهای دینی در اسلام است که در آخرین روز از ماه ذی الحجه برابر با دهم ذی الحجه برگزار می‌شود. در این روز، مسلمانان سراسر جهان به یاد ابراهیم و فداکاری او به خداوند، گوسفند یا بز را که به نام قربانی شناخته می‌شود را ذبح می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!