لیست اسامی برندگان وام صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳

Capture 11

لیست اسامی برندگان وام صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۴۰۲ منتشر شد و متقاضیان وام بازنشستگان می توانند وضعیت وام خود را مشاهده نمایند.

 

برندگان وام بازنشستگی

 

واریز نوبت اول وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری تا پایان امشب

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری، که از روز شنبه ۶ خرداد فعال می‌شود، براساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در خدمت به متقاضیانی که نیاز پیش‌بینی نشده به وام دارند در نظر گرفته شده است.

نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲ هزار نفر از واجدان شرایط تا آخر امشب انجام می‌شود.

 

 

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد:

 

*نوبت اول وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری تا آخر امشب پرداخت می شود*
*سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری در طول سال فعال خواهد بود*

براساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در خدمت به متقاضیانی که نیاز پیش‌بینی نشده به وام دارند؛ *از روز شنبه ششم خرداد* سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری فعال شده و در طول سال هم به طور مستمر فعال خواهد بود.

نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدان شرایط *تا آخر امشب* انجام می شود.

این وام، به مبلغ ۳۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه ۴ درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

 

 

۴۵۰ هزار بازنشسته در انتظار قرعه کشی وام ضروری

 

بر اساس اخبار رسیده از صندوق بازنشستگی کشوری به زودی نتایج وام ضروری بازنشستگان اعلام خواهد شد

بازنشستگان اعتبارات لازم برای ۴۵۰ هزار نفر تامین و مشخص شده است و گفته می‌شود بر اساس تصمیم مسولان صندوق بازنشستگی کشوری قرار است امسال پرداخت وام بدون نوبت بندی باشد و منتخبین دریافت وام هر ماه بر اساس قرعه کشی مشخص خواهند شد .

وام ضروری بازنشستگان کشوری ۳۰ میلیون تومان می باشد و اقساط آن ۳۶ ماهه است

صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته ۸ نوبت به ۲۴۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کرد .

 

برخی از مزایا و معایب صندوق بازنشستگی کشوری

برخی از تفاوت های دو صندوق با توجه به قوانین موجود که البته تغییر آن در آینده دور از ذهن نیز به نظر نمی رسد به شرح زیر می باشد:

۱. از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۹ درصد از اقلام مشمول کسور کارمند به عنوان سهم بازنشستگی و همچنین ۲ درصد برای دفترچه خدمات درمانی وی کسر می گردد، ضمن اینکه مبلغ ۱۳.۵ درصد نیز از کارفرما اخذ شده و ۲ درصد نیز از کارفرما بابت خدمات درمانی کسر و در نهایت با کسر ۳ درصد از سهم استانی کل مبلغ ۲۹.۵ (درصد حقوق مشمول نه حقوق حکمی) می باشد

و اما صندوق تأمین اجتماعی ماهانه ۷ درصد از کارمند به عنوان سهم بازنشستگی و درمان دریافت و با اخذ ۲۰ درصد سهم کارفرما و ۳ درصد حق بیمه بیکاری (البته فقط از همکاران پیمانی و قراردادی بند ب و حق التدریس) کسر می نماید. لذا پرداختی فرد به تامین اجتماعی پایین تر می باشد.

همین اختلاف ۰.۵ درصدی دو صندوق ( بازنشستگی مجموعا ۲۹.۵ و تامین اجتماعی ۳۰ ) باعث کسر مبالغی بعنوان تفاوت دو صنوق ( که در عرف همکار آن را جریمه تغییر صندوق می داند ) از همکار اخذ می گردد.
همکارانی که از صندوق بازنشستگی به صندوق تامین تغییر صندوق می نمایند فقط با پرداخت اختلاف صندوق به پرسه خود خاتمه می دهند ولی در صورتی که همکار از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی تغییر صندوق نماید اولین حقوق وی شامل قانون مقرری ماه اول شده و کل اولین حقوق مشمول به حساب صندوق واریز می گردد در یک قسط و بصورت یکجا ( بخصوص از خانم هایی که تامین اجتماعی بوده و همسرشان صندوق بازنشستگی یا صندوق نیروهای مسلح است و میخواهند تحت پوشش همسر قرار گیرند)
طبق مصوبات دولت و سند چشم انداز برنامه ششم کشور، تغییر صندوق همکار مجاز نمی باشد .

۲. صندوق بازنشستگی کشوری با هر افزایشی مبلغ آن را به عنوان مقرری ماه اول دریافت می کند اما مشمولین صندوق تامین اجتماعی مبلغی به عنوان مقرری ماه اول ندارند و با صدور هر نوع حکم حقوقی، افزایش خود را از همان ماه اول دریافت می کنند.

۳. برای مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در ایام بیماری و مرخصی استعلاجی با هر نوع استخدام پرداخت حقوق و مزایای کارمند بر عهده دستگاه می باشد، اما مشترکین صندوق تأمین از اجتماعی {به استثنای کارمندان رسمی} در بیماری بیش از ۳ روز و مرخصی معذوریت جهت دریافت حقوق می بایست به تامین اجتماعی مراجعه نمایند. تأمین اجتماعی در ایام مرخصی استعلاجی و معذوریت حقوق را به صورت دو سوم و سه چهارم با طی روند اداری پرداخت می نماید.

۴. کسانی که قبل از استخدام سوابق بیمه پردازی خصوصی به تأمین اجتماعی دارند، چنانچه تمایل دارند از سوابق بیمه ای قبلی خود برخوردار باشند بهتر است همچنان مشترک صندوق تامین اجتماعی مذکور باشند.

۵. کارمندی که به تأمین اجتماعی بیمه می پردازد پس از بازنشستگی ارتباطشان با دستگاه محل خدمت به طور کامل قطع می گردد. اما کارمند بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی فعلا دستگاه محل خدمت وی به عنوان رابط با سازمان بازنشستگی بوده و می تواند پس از بازنشستگی همچنان از برخی از تسهیلات دستگاه خود مانند وام و … استفاده نماید.

۶. تامین اجتماعی در پرداخت حقوق بازنشستگی سقف پایین تری نسبت به بازنشستگی کشوری دارد لذا افرادی مانند اعضا هیأت علمی و قضات می بایست در صندوق بازنشستگی کشوری مشترک شوند.

۷. حقوق بگیران تأمین اجتماعی قشر وسیعی از کارگران و کارمندان می باشند که به نظر می رسد در ترمیم های حقوقی که طول سال های بازنشستگی اعمال می گردد افزایش کمتری نسبت به مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در بلند مدت داشته باشند. در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری در ترمیم های حقوقی به گزینه هایی چون سابقه، طبقه، سوابق مدیریتی فرد، رتبه و مدرک تحصیلی که در سامانه های صندوق بازنشستگی ثبت است توجه می نماید

۸. افراد مشترک تأمین اجتماعی می توانند در سال های آخر خدمت نسبت به پرداخت بیمه از کارگاهی دیگر جهت بالا رفتن حقوق بازنشستگی خود اقدام کنند. (به کارگاه دیگر منتقل شوند) که این امر برای مشترکین صندوق بازنشستگی میسر نمی باشد.
توضیح: پرداخت بیمه از کارگاه دوم به تامین اجتماعی با حق بیمه کارگاه اول جمع نمی شود، بلکه به عنوان یک حقوق مستقل دیگر بر مبنای n سی ام پرداخت بیمه جداگانه محاسبه و به حقوق بازنشستگی حاصل از کارگاه اول اضافه می شود.

برخی از مزایاومعایب صندوق بازنشستگی کشوری وصندوق تأمین اجتماعی درمقایسه باهمدیگر‌(قسمت دوم)
٩. افراد مشترک صندوق بازنشستگی کشوری مبنای محاسبه برای احتساب سنوات مدت خدمت وظیفه انجام شده درصدی از موارد مشمول کسور با اولین حکم رسمی یا رسمی آزمایشی می باشد. لذا هرچه تاریخ اولین حکم استخدام آنها قبل تر و با حقوق کمتر باشد، هزینه کمتری را متقبل خواهند شد. در صورتی که محاسبات تأمین اجتماعی در زمان اقدام با آخرین حکم حقوقی لحاظ می گردد.

 

تفاوت صندوق بازنشستگی کشوری با صندوق تامین اجتماعی

 

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است ارجح بودن کدام یک از صندوق های بازنشستگی است.

یقینا نمی توان پاسخ قاطعی به پرسش فوق داد اما می توان تفاوت های_دو_صندوق را در دریافت ها و پرداخت ها و توان مالی صندوق ها بیان نمود.

تفاوت های دو صندوق با توجه به قوانین موجود که البته تغییر آن در آینده دور از ذهن نیز به نظر نمی رسد به شرح ذیل می باشد:

از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۹ درصد از کارمند به عنوان سهم بازنشستگی و همچنین دو و نیم درصد از حق شغل جهت دفترچه خدمات درمانی وی کسر می گردد. اما تامین اجتماعی ماهانه ۷درصد از کارمند به عنوان سهم بازنشستگی و درمان دریافت می نماید.لذا پرداختی فرد به تامین اجتماعی پایین تر می باشد.

از فوق العاده هایی مانند بدی آب و هوا و نوار مرزی و کمتر توسعه یافته،تامین اجتماعی کسور بازنشستگی دریافت می نماید که مشترکین صندوق بازنشستگی جهت این فوق العاده ها کسور بازنشستگی پرداخت نمی کنند.لذا مشمولین تامین اجتماعی در دو سال آخر که فوق العاده مذکور را در حکم خود دارند از میانگین حقوق بالاتری برخوردار می گردند.

صندوق بازنشستگی با هر افزایش کل آن را به عنوان مقرری ماه اول دریافت می کند اما مشمولین صندوق تامین اجتماعی مبلغی به عنوان مقرری ماه اول ندارند و با صدور هر نوع حکم حقوقی افزایش خود را از همان ماه اول دریافت می کنند.

مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در ایام بیماری و مرخصی معذوریت با هر نوع استخدام پرداخت حقوق و مزایای کارمند بر عهده دستگاه می باشد،اما کارمندان پیمانی مشترک صندوق تامین اجتماعی در بیماری بیش از ۳ روز و مرخصی معذوریت جهت دریافت حقوق می بایست به تامین اجتماعی مراجعه نمایند. تامین اجتماعی در ایام مرخصی استعلاجی و معذوریت حقوق را به صورت دو سوم و سه چهارم با طی روند اداری پرداخت می نماید.

کسانی که قبل از استخدام سوابق بیمه پردازی خصوصی به تامین اجتماعی دارند چنانچه تمایل دارند از سوابق بیمه ای قبلی خود برخوردار باشند بهتر است همچنان مشترک صندوق تامین اجتماعی باشند.

کارمندی که به تامین اجتماعی بیمه می پردازد پس از بازنشستگی ارتباط وی با دستگاه محل خدمت به طور کامل قطع می گردد.اما کارمند بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی فعلا دستگاه محل خدمت وی به عنوان رابط با سازمان بازنشستگی بوده و می تواند پس از بازنشستگی همچنان از تسهیلات دستگاه خود مانند وام و… استفاده نماید.

تامین اجتماعی در پرداخت حقوق بازنشستگی سقف پایین تری نسبت به بازنشستگی کشوری دارد لذا افرادی مانند اعضا هیات علمی و قضات می بایست در صندوق بازنشستگی کشوری مشترک شوند.

حقوق بگیران تامین اجتماعی قشر وسیعی از کارگران و کارمندان می باشند که به نظر می رسد در ترمیم های حقوقی که طول سال های بازنشستگی اعمال می گردد افزایش کمتری نسبت به مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در بلند مدت داشته باشند. در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشور در ترمیم های حقوقی که هر چند سال اتفاق می افتد به گزینه هایی چون سابقه،طبقه،سوابق مدیریتی فرد،رتبه و مدرک تحصیلی که در سامانه های صندوق بازنشستگی ثبت است توجه می نماید.

 

فرادی که مشترک تامین اجتماعی می باشند می توانند در سال های آخر خدمت نسبت به پرداخت بیمه از کارگاهی دیگر جهت بالا رفتن حقوق بازنشستگی خود اقدام کنند.که این امر برای مشترکین صندوق بازنشستگی میسر نمی باشد.

افرادی که مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می باشند مبنای محاسبه برای احتساب سنوات مدت خدمت وظیفه انجام شده،درصدی از موارد مشمول کسور با اولین حکم رسمی آزمایشی می باشد لذا هرچه سابقه کار این افراد بیشتر باشد هزینه کمتری را متقبل خواهند شد در صورتی که محاسبات تامین اجتماعی با آخرین حکم حقوقی می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!