لوکیشن فیلم ابلق کجاست و کجا فیلمبرداری شده است؟

Capture 18

 

پس از تماشا فیلم سینمایی ابلق، برای خیلی از مخاطبان سوال شده است که لوکیشن فیلم ابلق کجاست و کجا فیلمبرداری شده است؟ پاسخ در همین مقاله داده شده است.

 

لوکیشن فیلم ابلق

 

طبق گفته نرگس آبیار کارگدان این فیلم ، این فیلم در زورآباد فیلم برداری شده است.کارشناسان حدس می زنند که این زور آباد متعلق به کرج باشد.

 

سینمایی ابلق به دنبال زنِ گیشه‌ای

سلمان ایرانمنش، عضو نویسندگان حوزوی در انجمن سواد رسانه طلاب نوشت:

نفس‌ها در سینه حبس شده بود و همه منتظر بودند که آیا راحله در مقابل جلال کوتاه می‌آید و تن به او می‌سپارد یا نه می ایستد و نماد زنی قدرتمند در این فیلم و سینما می‌شود؟

▫️اما راحله در واکنش به تعرض و تجاوز جلال با چاقویی که در دست داشت رگ خود را می‌زند، اصلا به ذهن کسی خطور نمی‌کند که یک فرد در چنین موقعیتی چنینی کاری کند، کدام آدمی در آن شرایط نفس گیر برای فراری دادن مهاجم رگش را میزند، به نظر بهترن راه فریادکشیدن است؛ اما فقط اینجا نبود و در سکانس پایانی هم دلیلی برای کتمان این واقعه و به گردن گرفتن اصل ماجرا توسط راحله را نمی‌توان هضم کرد و به نظر در این اثر منطق روایی خوبی حکم فرما نیست.

گذشته از اشکالات فرمی که در ابلق به چشم می‌خورد، اشکال انتقال پیام هم بر این اثر وارد است و سازنده می‌خواهد با جلوه‌های بصیری مفهوم و پیام فیلم را به خورد مخاطب دهد، اما بازهم این مفهوم مخیله بیننده را آزار می‌دهد و گویا می‌خواهد به اصرار بگوید زنان جامعه مورد تعرض مردان موزی موش صفت هستند و کسی از حقوق آنان دفاع نمی‌کند.

به نظر بحث زنان نه تنها در سینمای غرب موضوعی جذاب برای جذب مشتری و تماشاچی است، بلکه در سینمای ایران هم با استفاده از تحقیر زنان و علم کردن حقوق به ظاهر پایمال شده آنان این بازار داغ و مورد توجه است، بازاری که پیامدی جز تخریب هویت زن و جایگاه اثرگذار او در جامعه چیزی به دنبال ندارد.

 

 

یادداشت ادمین جالب نیوز

در اولین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار را دیدم

زور آباد، محله ای فقیر نشین در دل تهران و در سایه زرق و برق تهران است، ساکنین با همکاری هم و با تولید مواد غذایی خانگی مانند رب، آبلیمو، ترشی و… امرار معاش میکنند

راحله (الناز شاکر دوست ) و همسرش علی (هوتن شکیبا) هم از اهالی این محل هستند
شهلا (گلاره عباسی) خواهر علی و جلال (بهرام رادان) هم همسایه آنها هستند

جلال به راحله نگاه غیر شرعی دارد و به او پیشنهاد رابطه پنهانی میدهد و….

 

سراسر فیلم پر است از رنگ و صدا و حرکت و…
و موشهایی که داخل زندگی ها میشوند و حتی به رختخواب مردم هم ورود میکنند و اگر با آنها مقابله کنی در زیر زمین مخفی میشوند و چاره این است که خوراک مار شوند

این فیلم را حتما ببینید
داستان مردی که زانویش لرزید
و زنی که جیغ نکشید
و کسانی که به خاطر خیلی چیزها حق را نمی گویند
و آدمهایی که ابلق هستند

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!