ایا فردا شنبه مدارس تعطیل است ۱۸ آذر ۱۴۰۳

🔴 #فوری مدارس تبریز و اسکو برای سومین روز پیاپی غیرحضوری است

🔹مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، گفت: فردا مدارس شهرستان‌های تبریز و اسکو در تمام مقاطع نوبت صبح و بعدازظهر غیرحضوری برگزار می‌شود.

🔻مدارس ابتدایی شهرستان اراک فردا سه شنبه به دلیل استمرار آلودگی هوا غیر حضوری شد/ایرنا

🔴 کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا با ریاست فرماندار شهرستان ارومیه و حضور اعضای این کارگروه / هم اکنون سالن شهید سلیمانی فرمانداری شهرستان ارومیه

🔹این کارگروه با توجه شرایط جوی حاکم در شهرستان ارومیه و افزایش شاخص آلاینده های هوا این شهر به صورت اضطراری تشکیل و در حال برگزاری است.

مدارس کاشان و آران و بیدگل در روز سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری شد

 مدیرکل بحران استانداری اصفهان:

🔹 باتوجه به وقوع پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها، چهاردهم و پانزدهم آذرماه، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش صرفاً در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهد کودک‌ها، پیش دبستانی و مدارس استثنایی تعطیل است./مهر

🔴 فوری | سه شنبه 14 آذر ؛ مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و مقطع ابتدایی البرز غیرحضوری است

🔺معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی در البرز به جز شهرستان طالقان خبر داد. 

🔹احمد افضلی با بیان این مطلب در هفتمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: این تصمیم بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز اتخاذ شده است.

🔹وی از شهروندان درخواست کرد از حضور در فضای باز خودداری کرده و‌ جهت تردد در سطح استان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

🔹گفتنی است غیرحضوری شدن مدارس استثتایی در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین عدم فعالیت های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استانداری تهران:

🔹تا روز پنج شنبه ، حضور کارمندان ادارات با دو سوم ظرفیت خواهد بود.
🔹اولویت دورکاری با کارمندان  دارای بیماری زمینه ای و بانوان باردار خواهد بود.
🔹 مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود.

معاون استاندار تهران: همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری شد

معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانجات تولید سیمان از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ممنوع می‌باشد، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می گردد گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)از تردد در فضای باز خودداری نمایند .
غراوی سپس گفت: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.

 

با مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا: مدارس اصفهان تا پایان هفته غیرحضوری شد
🔹 آموزش غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و برخی شهرستان‌ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه

🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

🔹منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

🔹وی ادامه داد: در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه این کارگروه، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

🔹مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

صبح امروز، گروهی از مسئولان دولتی تهران پیشنهاد دورکاری ٣٠ درصد از کارمندان در سه‌شنبه را به مقامات بالاتر در هیات دولت ارائه کردند.

🔹همچنین مصوب شده فردا مدارس غیرحضوری برگزار شود.
🔹اما وزیر علوم هنوز موافقت خود را برای «برگزاری غیرحضوری دانشگاه‌ها» اعلام نکرده

وضعیت قرمز هوا در پایتخت

🔹کیفیت کنونی هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۶۰ در وضعیت قرمز قرار گرفته و در شرایط ناسالم برای همه اقشار است.

🔴احتمال تعطیلی مدارس تهران در روز سه‌شنبه

▪️با توجه به تداوم آلودگی هوا و تشدید آلاینده‌های جوی، تهران، جلسه اضطرار کارگروه آلودگی هوا پیش از ظهر امروز تشکیل و احتمال می‌رود مدارس فردا سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) به صورت غیرحضوری برگزار شود.

▫️با استمرار آلودگی هوا و تشدید آلاینده های جوی و عدم بارش باران،‌ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا پیش از ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد.

▪️بر همین اساس و با توجه به عدم تغییر در شاخص‌های آلودگی هوا، پیش‌بینی می‌شود که مدارس تهران فردا نیز همانند روزهای شنبه،‌ یکشنبه، دوشنبه هفته جاری جاری تعطیل باشد.

فوری | تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران

🔹باتوجه به پایداری و سکون هوا و تشدید آلودگی هوا در تهران کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ساعت ۷ صبح امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داده و تا ساعاتی دیگر مصوبات این کارگروه اعلام خواهد شد.

روند افزایشی آلودگی هوا در شهرها و استان‌های مختلف، به ویژه در مناطقی همچون تهران، کرج، اصفهان و دیگر شهرهای پرجمعیت و صنعتی، اقدامات اضطراری برای حفظ سلامت عمومی، به‌ویژه دانش‌آموزان را لازم و ضروری کرده است.

تصمیمات تعطیلی مدارس در روز یکشنبه و دوشنبه، نشان دهنده نگرانی و توجه مسئولان به شدت آلودگی هوا بوده و این اقدامات با هدف کاهش تعریض به آلاینده‌های هوا و حفظ سلامت جامعه اتخاذ شده‌اند.

با توجه به ادامه روند آلودگی و شدت بیشتر آلاینده‌ها، احتمالاً تصمیمات تعطیلی مدارس در روز سه‌شنبه نیز با هدف حفظ سلامت عمومی مجددا مطرح و اعلام خواهد شد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!